Litchfield NP naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu Litchfield NP naar Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu

Litchfield NP naar Darwin

Door: Niels en Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara en Niels

02 Oktober 2010 | Australië, Darwin

28 september t/m 2 oktober

G'day,

Het is dinsdag in onze laatste week met de camper en vandaag verkennen we Litchfield NP. Eerst maar naar Buley Rock, hier stroomt een beekje met allemaal verschillende pools waar je een duik kan nemen, dat doen we natuurlijk! Hierna door naar de Florence Falls, ook hier stroomt zowaar water! Best een mooie waterval. Ook weer even gezwommen om af te koelen. Heen waren we via trappen gegaan, maar terug lopen we een leukere route door een regenwoudje waar staat aangegeven dat de Humidity 100% is en de Temp 34 graden en het was pas 9:30... later komen we in een meer open stuk en daar staat aangegeven dat de Humidity 80% is en de Temp maar 30 graden (normaal is de temp hier hoger, maar het is (gelukkig) bewolkt ;-)). Toen door naar een oude tinmijn, waar met borden wordt uitgelegd wat er was, de lucht dreigde al wat met wat spatjes regen. Hierna wilden we een wandeling doen langs een beekje en we waren goed 15 min onderweg toen het ineens begon te regenen! Het ging steeds harder, dus we besloten maar weer terug te gaan om het fototoestel droog te houden. Redelijk nat kwamen we terug bij de camper. Doorgereden naar Wangi Falls, het was daar alleen erg toeristisch! Wel weer mooie waterval en in de bomen er omheen hingen een heleboel flying foxes die af en toe opvlogen. Toen door naar de volgende attractie, de Tolmer Falls. Hier zijn we zowaar in de zon naar toe gelopen. Op de terugweg naar de camping nog even langs de Magnetic Thermite Mounds, termietenheuvels die Noord-Zuid gericht zijn. Termietenheuvels zie je trouwens op de hele route en het is grappig om te zien dat je af en toe een andere soort ziet die ander soort heuvels maken. Van grote ronde hopen tot kasteelachtig. 's Avonds toen we weer in de camper zaten zagen we ineens een hoop Cane Toads lopen, dat betekende regen! Je moest oppassen waar je liep... 's Nachts werden we ineens wakker van een raar geluid op de camper. Niels keek door het dakluik naar buiten en keek in 2 ogen... het was net een kat! Toen Niels het beest aankeek schrok het en sprong het maar weer van de camper af... Echt heel raar! We weten eigenlijk niet goed wat het was.
's Ochtends zijn we nog even terug gereden naar de Magnetic Termite Mounds en hebben we in beter licht nog wat foto's gemaakt tussen de bewolking door als de zon scheen. Hierna zijn we omgekeerd en naar een camping vlak voor Darwin gereden. Bij een shopping centre hebben we bij een schoenmaker de schoenen van Sara afgeleverd en die worden gelijmd en kunnen we de volgende dag ophalen, hopen dat dat werkt! Hierna lekker koel naar de bios geweest :-) Toen we weer buiten kwamen begon het net te regenen. Op een gegeven moment was het net een waterval, echt stortregen. Probeer dan nog maar op de weg te letten... Gelukkig duurde dit niet al te lang. Vrijdag moeten we de camper schoon, van binnen en buiten, inleveren, dus de volgende dag hebben we daar de hele ochtend aan besteed. Al het rode dirt moest eraf! Het kost even wat moeite, maar dan ziet de camper er weer als nieuw uit (bijna dan). 's Middags zijn we weer naar de schoenmaker geweest om Sara haar schoenen op te halen, hopen dat de zolen vast blijven zitten! En we zijn wéér naar de bios geweest, we hebben het niet zo op Darwin ;-). Hierna zijn we naar de Mindil Beach Sunset Markets gegaan, een markt met allerlei Thaise/Chinese kraampjes met voedsel en andere spullen. En een prachtige zonsondergang... ware het niet dat toen we er naar toe reden de donkere wolken ons al achtervolgden. Toen we parkeerden zijn we even blijven zitten en het ging inderdaad regenen. En wat een regen weer! Echt weer met bakken uit de hemel. Toen het even iets minder was zijn we toch snel naar de markt gelopen. Maar goed ook dat we niet later gingen want ze waren al veel aan het opruimen en afbreken. Er was ook waterschade en iedereen wilde zo snel mogelijk weg leek het. Snel nog een wat lekkere dingen gekocht en bij de barbie onder het zijl opgegeten.
En toen was het vrijdag en tijd om de camper te gaan inleveren! Onze huisje voor 40 dagen, toch raar om die weer af te staan. We hebben ons eerst ingechecked bij het hostel waar we vannacht slapen en de tassen daar gedropt. Hierna naar de plek waar we de camper in moesten leveren. Dat verliep een beetje apart!! We troffen een slecht Engels sprekende Maleisische jongen. Hij zegt iets van ' give key, than ok', Niels antwoord 'not ok!' wij willen dat hij de camper van binnen en buiten checked! Hij loopt mee en kijkt half, Niels laat maar wat dingen zien. Hierna belt hij met Perth, maar die kunnen hem ook niet goed verstaan en Niels handelt het zo ongeveer af. Echt raar! Zijn baas was op vakantie ofzo, maar of Campabout Oz blij is met deze gang van zaken... Terug bij het hostel blijkt dit meer een soort party hostel, niet iets waar wij op zitten te wachten maar goed. 's Nachts hebben we daar wel last van gehad met luidruchtige mensen op de gang, die niets met de quiet time van 10pm te maken hebben bljkbaar. Sara heeft nog een saltie aangeraakt trouwens! Hij was zo'n 50 cm groot. Best grappig gevoel!
Nu zitten we op Darwin airport te wachten tot we aan boord kunnen. Het vliegtuig vertrekt om 13:15 uur naar Adelaide. Niels had nog een explosievencontrole, eerst gingen er allemaal rode lampjes branden, maar daarna was het gelukkig wel goed :-).

CYA!

Niels en Sara

• 01 Oktober 2010 - 19:09

Maaike:

Lieve Sara en Niels (nog gefeliciteerd! ;-)),

"Even" de laatste vijf berichten gelezen, ik liep een beetje achter... Jullie zien wel echt een heleboel he! En veel zwemmen en rare beesten, haha. Erg leuk, dat maakt nieuwsgierig naar de volgende foto's. En binnenkort dus afscheid van jullie trouwe camper... Veel plezier nog!

• 02 Oktober 2010 - 07:38

Greetje:

Het laatste verslag kwam mij wel heel erg bekend voor met poeltjes, watervallen en lekker even zwemmen Niels. Het eerste deel met de camper is nu afgesloten lijkt wel en nu weer de volgende avonturen. Leuk al die gekke en leuke belevenissen. En ook wel spannend. Gaaf de foto's,de gezellige verjaardag en je cadeau!!! Genieten jullie maar fijn. Kus

• 02 Oktober 2010 - 14:21

Robert En Evita:

Terwijl jullie nog heel veel van " Down-under" gaan zien. zitten wij inmiddels op Singapore Airport te wachten op de vlucht naar Frankfurt. Leuk jullie te hebben ontmoet en geniet nog van de rest van jullie reis! Groetjes Robert en Evita

• 06 Oktober 2010 - 15:16

Rody:

Nou leuk hoor. Hier regent het inmiddels ook weer eens. Dat vinden jullie wel fijn om te lezen dacht ik zo.
    Fijne reis weer verder.