Denham naar Cape Range NP - Reisverslag uit Denham, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu Denham naar Cape Range NP - Reisverslag uit Denham, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu

Denham naar Cape Range NP

Door: Sara en Niels

Blijf op de hoogte en volg Sara en Niels

31 Augustus 2010 | Australië, Denham

G'day!

Op zaterdag zijn we de dag vroeg begonnen op weg naar Monkey Mia om daar dolfijnen te zien van dichtbij en ze gevoerd zien worden. Op de board walk moesten we even wachten en toen met de hele meute de zee in om daar rustig op een lijn de dolfijnen die er al waren te bekijken. Ze zwommen rustig voor ons langs. Na een praatje van 25 minuten van de 2 rangers moesten we allemaal het water uit en aan de rand op het strand gaan staan. Er werden 3 dolfijnen gevoerd enuit het publiek werden mensen aangewezen ('de gelukkigen') die een vis aan een dolfijn mochten geven en dus heel dicht bij konden komen. Helaas, wij werden niet uitgekozen. Hierna moest iedereen bij het water weg als teken voor de dolfijnen dat ze naar open zee moeten om zelf vis te vangen of jongen te zogen. Twee dolfijnen bleven echter wachten en na 10 minuten bogon de 2e ronde (max 3 voedingen per dag). Het ritueel herhaalde zich met het verschil dat er de helft van het aantal mensen was en deze keer Niels werd uitgekozen om een vis te geven! Na een uur was er een 3e voeding en toen werd gelukkig Sara uitgekozen, want ze was wel wat jaloers op Niels ;-). Hierna nog een wandeling gemaakt door de duinen en een grote hagedis van zo'n 50 cm gezien. Helaas geen Thorny Devil, maar wel andere reptielen.
De volgende dag hadden we voor het eerst regen! Er kwam best veel uit de lucht. Maar rustig aangedaan en naar Hamelin Pool gereden waar we stromatolieten hebben bewonderd (toch onze voorouders...). Hierna nog bij het theehuisje thee gedronken met scones. Vervolgens doorgereden naar Coral Bay, de camper neergezet en van de zonsondergang genoten op het strand. Toen snel gekookt en was het alweer bedtijd. Bedtijd is hier overigens normaal tussen 20 en 21 uur! Omdat het zo vroeg donker is gaan we vroeg naar bed. We staan ook weer vroeg op, zo tussen 6:30 en 7 uur als het licht wordt. We krijgen dus wel genoeg slaap ;-).
Op maandag 30/8 hebben we een Quad/snorkel tour gedaan. Na een korte uitleg en het passen van helmen zijn we naar de eerste snorkel plek gereden. Het rijden op de quad was leuk, eerst vlak en daarna over het strand. Het snorkelen was mooi. We hebben een heleboel gekleurde vissen gezien, een zeester, zeekomkommers, zee egel, inktvissen en coraal. Het coraal is helaas niet zo gekleurd. Hierna naar de tweede plek gereden door de duinen via een kronkelig pad. Hier hebben we ook schildpadden gezien. Bij het terugzwemmen waren we nog bijna op een uitstekende rots beland, maar het ging goed. Op de terugweg hebben we nog een steile duin bereden, dat was leuk!
Dinsdag op weg naar Exmouth en Cape Range NP. Van anderen hadden we al gehoord dat je vroeg, +/- 6 uur, bij de ingang moest zijn wilde je een campeerplekje in het NP kunnen krijgen om 8 uur... Wij hadden dus niet veel hoop, aangezien we er om 9:30 aankwamen. We probeerden het toch maar en hadden extreem veel geluk. Er waren net 2 plekjes vrij gekomen!! Wij konden er dus in. We hadden 1 uur om ons op de campeerplek te melden, dit lukte prima. Hierna hebben we een mooie wandeling gemaakt door de Yardie Creek Gorge. Helaas ging het op de terugweg regenen en waren we doorweekt. 's Middags alles te drogen gehangen en praatje gemaakt met de buren. Over het algemeen komen we vooral bejaarden tegen die na het overwinteren in het warme noorden onderweg zijn naar het zuiden/Perth. Schitterende sterrenhemel gezien!! Echt heel veel sterren.
Volgende keer schrijven we verder, nu naar een Mijn tour...

Groetjes! Niels en Sara

• 04 September 2010 - 08:22

Koradina De Nes:

Wat heerlijk ,zoveel aventuur en belevenissen.geniet maar lekker van alles. ik leef met jullie mee. (een beetje jaloers wel:)vooral op die dolfijnen.ga zo door. liefs hugs van Omaatje Koradina:)

• 04 September 2010 - 13:07

Rody:

Ook weer leuk om te lezen. Ben benieuwd naar het volgende verhaal over Jouw tour.

• 04 September 2010 - 18:12

Greetje En Frits:

Vanuit Moskou zijn wij blij jullie verhalen te lezen. Fijn dat alles goed gaat met camper en kampeerplekken. En jullie hebben alweer zoveel moois gezien en leuke dingen gedaan. Nu nog slangen enz. Ook leuk voor Sara!!!

• 05 September 2010 - 20:17

Ray / Jiska:

leuk hoor die verhalen. blijven shrijven want wij genieten zo ook een beetje mee!

• 06 September 2010 - 12:07

Franka:

klinkt goed allemaal! ik ben benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen....blijf lekker schrijven, dan hebben wij hier ook wat leuks te lezen, is erg welkom met alle regen die ons vanaf morgen te wachten staat;-).

• 08 September 2010 - 06:35

Julia:

Leuk leuk leuk al die natuur! Ik hoop dat jullie veel plezier hebben de hele reis. Hopelijk tot gauw als jullie weer terug zijn.
    groetjes,
    Julia