Perth naar Denham - Reisverslag uit Perth, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu Perth naar Denham - Reisverslag uit Perth, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu

Perth naar Denham

Door: Sara en Niels

Blijf op de hoogte en volg Sara en Niels

27 Augustus 2010 | Australië, Perth

G'day! We zijn alweer 2 weken onderweg dus weer even terugdenken wat er allemaal is gebeurd.
Na Hong Kong zijn we het vliegtuig weer ingegaan en verliep de reis voorspoedig. Behalve dan dat de man die voor Niels zat cola over zijn stoel liet vallen en dit in de schoenen van Niels terecht kwam. Het viel allemaal wel mee maar wel jammer dat hij niet eens sorry zei! Na aankomst in Perth hebben we een taxi genomen naar het hotel en zijn we uitgeput van de lange reis in slaap gevallen. Heerlijk om een bed te hebben na zo lang in een vliegtuigstoel! De volgende dag hebben we Perth een beetje bekeken en zijn we naar het Visitor Center geweest waar we veel info en folders hebben mee gekregen. 's Middags zijn we de camper gaan ophalen. Die zag er goed uit, wij denken dat het bedrijfje waar wij hem gehuurd hebben (Campabout Oz, wat oudere campers) hem net had overgekocht van Britz, want er zaten nieuwe banden op en nieuwe accu's en hier en daar bijgespoten. Toen hebben we inkopen gedaan en wat voorraad ingeslagen. Lekker nog een nachtje in het hotel doorgebracht en toen op weg...! Eerst maar eens Perth uit zien te komen. Dit bleek nog een hele klus! Best ingewikkeld die wegen. Highway of Freeway, heel verschil en ook een hele andere kant op ;-) Maar uiteindelijk gelukt en koers gezet richting Cervantes. Onderweg heeft Sara voor het eerst kangaroos gezien, helaas 4x dood...
Op woensdag zijn we naar de Pinacles Desert geweest, met recht een desert waar versteende boomwortels met verschillende hoogte boven de grond uitsteken. Wel een apart gezicht! We zijn daar blijven hangen tot zonsondergang en hebben daar voor het eerst 2 levende kangaroos gezien :-) Erg leuk. Toen snel teruggereden om voor het donker op de camping te zijn. Je kan in Australië beter niet in het donker rijden, want dan is de kans groot dat je een kangaroo aanrijdt en dat is niet best voor je auto.
Het was een koude nacht en onze warme slaapzakken kwamen dus goed van pas. Op weg naar Kalbarri NP nog een museumpje bezocht over de geschiedenis van de omgeving en de meneer die erbij hoorde (+/- 80 jr) wilde ons graag alles uitgebreid laten zien. Aangekomen in Kalbarri hadden we het laatste plekje op de camping.
Op vrijdag rustig opgestaan en een pelikaanvoering gezien, erg leuk voor kinderen vooral. Die mochten elk een vis naar ze gooien. In Kalbarri NP een dirt road met hobbels en bobbels gereden en Nature Window en andere mooie uitzichtspunten gezien. Onze eerste echte warme dag. We moeten iets meer drinken. Na het park doorgereden naar Denham en net voor het donker aangekomen. Onderweg nog wel even moeten remmen voor 2 emu's, die zijn ook niet zo best voor je auto ;-). We hebben nog even een avondwandeling gemaakt over de boulevard en een visser heeft ons nog laten zien hoe je inktvissen vangt. Hij had er 4 nodig om zijn vrouw en schoonouders tevreden te houden. Deze nacht hebben we voor het eerst gescheiden geslapen. Een boven en een onder in de capmer. Dit was gelukkig niet omdat we ruzie hadden maar omdat het gewoon iets breder en ruimer ligt. Hierna hebben we dit overigens niet meer gedaan :-).

Groetjes! Niels en Sara

• 04 September 2010 - 13:02

Rody:

Leuk hoor om dit allemaal te lezen. Vol houden met die camper zo, en anders zet je er toch gewoon een tent naast. ;)