Katoomba naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu Katoomba naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu

Katoomba naar Sydney

Door: Niels en Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara en Niels

28 Oktober 2010 | Australië, Sydney

26 t/m 28 oktober

G'day voor de laatste keer!

Op de 26e zijn we rustig opgestaan en richting Sydney gereden. We hebben een appartementje in Manly gehuurd en kunnen pas om 14 uur de sleutel ophalen, dus we rijden eerst langs de kust omhoog en bekijken de stranden. Bij Freshwater lunchen we bij een picknicktafel tegenover het huis waar Niels 8 jaar geleden 3 maanden heeft gewoond. De straat ziet er inmiddels anders uit met meer appartementen en zelfs het huis waas Niels in heeft gewoond wordt gerenoveerd, dus geen kans om oud huisgenoten tegen het lijf te lopen. Het weer is gelukkig beter geworden, maar er staat wel een aardig strak windje. Hierna rijden we nog een stukje door naar het noorden en vervolgens terug naar Manly. Ons appartementje is prima, met zelfs uitzicht op zee vanaf de bank :-)!! 's Avonds hebben we afgesproken met Felita, die kent Niels van 8 jaar geleden. Haar vriend komt ook en we hebben een gezellige avond met elkaar.
De volgende ochtend staan we weer eens op tijd op om Sydney te verkennen, of althans, Niels laat Sara Sydney zien :-) We nemen de veerboot vanaf Manly naar Circular Quay, bij het naderen van de bestemming heb je meteen een mooi uitzicht op het CBD, de Harbour Bridge en the Opera House, dus dure cruise door de haven is nergens voor nodig!! We zijn vervolgens met de trein en de bus naar het bekende Bondi Beach gegaan en hebben daar geluncht. Niels kwam er daar nog achter dat er een knopje op de camera niet goed stond waardoor de foto's niet automatisch scherp gesteld worden, we hopen dat niet al te lang al het geval was! Terug in het centrum zijn we via Darling Harbor weer terug gelopen naar Circular Quay. Onderweg begon het te regenen, eigenlijk net een uur te vroeg. We hebben even geschuild onder een deel van de Harbour Bridge. Toen het weer zo goed als droog was zijn we met een veerboot nog een stukje de andere kant op gaan varen, een tochtje van een uur. Bij terugkomst hadden we dan mooi uitzicht op alles vanaf de andere kant. Hierna zijn we op de boot naar Manly gestapt en hebben het na een vermoeiende dag 's avonds lekker rustig gehouden.
De volgende ochtend moesten we de tassen inpakken voor de terugreis, onze geweldige reis zat er helaas alweer op... Nadat we de sleutel van het appartement hadden ingeleverd zijn we naar het vliegveld gereden en hebben we de auto ingeleverd. Hierna even de baggage gedropt en wachten tot we konden boarden. Bij de douane werd Niels er trouwens wéér uitgepikt voor de explosievencontrole. Ziet hij er zo crimineel uit dan?? Maar goed, het was weer in orde gelukkig. De vlucht naar Hong Kong vertrok op tijd en we komen zelfs een half uur te vroeg aan. Hierdoor moeten we ook langer wachten op onze 2e vlucht, die 3 uur later vertrekt. Best lastig om wakker te blijven als je lichaam het gevoel heeft dat het 3 uur 's nachts is (maar de klok in Hong Kong 0:00 uur aangeeft). Ook de 2e vlucht vertrekt gelukkig op tijd en we proberen zo goed en zo kwaad als dat gaat, te slapen. Soms best lastig als een Chinees meisje van een jaar of 4 voor je zit en af en toe met haar hoge piepstemmetje (hard!) begint te praten en huilen als ze haar zin niet krijgt ;-). Maar na bijna 12 uur zit ook deze vlucht erop en landen we gewoon op tijd om 6:25 uur op de Polderbaan op Schiphol en zijn we weer terug in ons kleine kikkerlandje :-). We worden opgehaald door de ouders van Niels die speciaal heel vroeg voor ons zijn opgestaan, bedankt!

CYA!

Niels en Sara