Hobart naar Hobart - 6day Taste of Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu Hobart naar Hobart - 6day Taste of Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Sara en Niels - WaarBenJij.nu

Hobart naar Hobart - 6day Taste of Tasmania

Door: Niels en Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara en Niels

25 Oktober 2010 | Australië, Hobart

18 t/m 23 oktober

G'day!

Dag 1 - We worden vroeg opgehaald, 6.25 bij de kathedraal, dus vroeg op. Deze tour zijn we met wat meer, namelijk 11 inclusief de gids: Jorge, oorspronkelijk uit Ecuador maar werkzaam in The Kimberley's. Lisette uit Nederland. Derek uit Zimbabwe, maar woont en werkt in Australië. Cinzia en Enzo uit Italië op huwelijksreis. Nicole uit België. Bernhard en Renate uit Duitsland. En de gids Guz of Wombat van Tasmanië.
Eerst rijden we naar Mount Field NP, hier lopen we door het regenwoud naar een waterval. Deze stroomt ook echt!! Zoals alle watervallen en rivieren die we zien op Tasmanië. Echt een verschil met wat we al hebben gezien. De eerste dag regent het helaas ook een groot deel van de dag en het is best fris. Steeds gaan we nat en koud de bus weer in. We hebben geluncht bij Lake St. Clair (het eind van de 6-daagse Overland Track). Doorgereden naar Queenstown en vervolgens naar onze accommodatie in Strahan. Adventure Tours heeft overal zijn eigen accommodatie en het zijn mooie huizen waar we in verblijven. De gids is alleen wel een raar figuur, hij zegt alleen het broodnodige en doet helemaal niet gezellig ofzo. Hij praat ook heel monotoon door zijn microfoon in de bus en deelt niet echt waar we naar toe op weg zijn. Ook start hij heel snel de motor als hij weg wil en gaat dan achter het stuur zitten tot iedereen weer zit en de deur dicht is en rijdt dan gewoon weg.
Dag 2 - Vroeg op. Lisette is jarig vandaag, maar ze komt volgens Guz te laat bij het ontbijt (blijkbaar is dat heel strikt, maar dat had hij natuurlijk niet verteld) en mag niet meer ontbijten... We hebben wat tijd om het dorp te bezoeken en gaan met haar naar de bakery koffie drinken en Lisette ontbijt daar. We hadden een klein cadeautje voor haar gekocht (Tasmanian Deviltje) en hebben dat gegeven. Ze was erg verrast. Als we worden opgehaald door Guz rijden we naar de Henty Sand Dunes. Een hele hoge zich verplaatsende duin dat hele bossen opslokt. Hierna rijden we via een look-out naar Zeehan, een oud silvermine stadje, om te lunchen. De maaltijden verzorgt Guz gelukkig wel goed! Erg lekker elke keer. Hierna door naar Cradle Mountain waar we een korte boardwalk doen om een hoop wombats te spotten. Dat lukt heel goed, we zien een hoop van die pluizige beesten en ook nog een possum die graag mee naar binnen wil. Onze accomodatie is ook bij Cradle Mountain. Wombat heeft nog wel een verrassing voor Lisette, hij maakt een taart en na het eten komt hij met kaarsjes erop haar ermee verrassen. Toch een leuke actie!
Dag 3 - We staan weer vroeg op, want vandaag gaan we een lange wandeling maken bij Cradle Mountain. We maken lunchpakketten en vertrekken. Volgens Guz is het een 3 à 4 uur durende wandeling en hij gaat deze ook doen. De oudere dames in de groep doen een kortere wandeling om Dove Lake heen. Het is erg koud, winderig en bewolkt, dus we pakken ons goed in met warmtekleding en Sara heeft haar muts op. Sommigen hebben zelfs handschoenen aan, maar die hebben we (helaas!) niet bij ons. Het is een lange klim naar de Marions look-out met veel water op het pad en als we er bijna zijn zelfs sneeuw! Een paar dagen ervoor had het nog gesneeuwd namelijk. We lopen een stukje over het Overland Track en rusten even bij de kitchen hut. Via de andere kant lopen we verder. Guz zegt dat het niet veel klimmen meer is, nou dat klopt, maar we komen nog wel veel meer sneeuwvlaktes en steile hellingen tegen waar we voetje voor voetje over heen moeten... Dat had hij wel even mogen vertellen! Cinzia gaat ook nog ergens door haar enkel, maar gelukkig kan ze wel rustig doorlopen. Guz rent overigens  steeds vooruit en wacht af en toe op de hele groep maar zegt dan wel steeds dat we door moeten lopen. We hebben prachtige uitzichten op Dove Lake, dus het was de moeite wel waard gelukkig :-). Als we weer beneden zijn gaan we lunchen bij het meer. Niels wordt nog gedeeltelijk beroofd van zijn wrap door een brutale kraai die van achter aan komt vliegen en het gewoon uit zijn handen pikt!! Als we terug zijn bij de bus zijn we 5.5 uur verder in plaats van de 3-4 uur. We zijn best moe hiervan. De andere 3 die de andere wandeling deden moesten we nog even zoeken, die zaten al 2,5 uur op ons te wachten. Hierna zijn we doorgereden naar een chocolate factory waar we wat konden proeven en vervolgens naar onze accommodatie in Davonport. In Denham (WA) hadden we een stel uit Davonport ontmoet en afgesproken te bellen als we daar zouden zijn om te komen eten. Dat doen we dus nu en we worden door John opgehaald voor een echte Aussie barbie ben hun thuis. We hebben een gezellige avond bij John, Fiona en Joshua hun zoontje van 2.
Dag 4 - We rijden door het Tasmaanse landschap en komen terecht bij de Pub in the Paddock. Hier hebben ze een varken dat gek is op 'pigbeer' en dat kan je haar voeren. Guz haalt 2 flesjes en doet er 1 voor, Sara geeft de ander. Raar maar waar... Hierna gaan we naar de Columbus Falls en terwijl Guz de lunch maakt lopen wij naar de voet van de falls en terug. Erg mooi! Na gister gelukkig wel een makkelijk pad en niet zo lang. Na de lunch gaan we verder en komen langs The Bay of Fire, een mooie baai. We eindigen vandaag in Bicheno en gaan na het eten op excursie  om Little Pinguïns uit zee naar hun nest te zien lopen. Echt cute! Ze waggelen gewoon langs je heen zonder iets van je aan te trekken. Ze hebben alleen als doel hun eigen nest. Hierna terug en naar bed.
Dag 5 - We doen vandaag een wandeling bij Wineglass Bay, eerst helemaal omhoog en dan aan de andere kant omlaag. Bij Wineglass Bay zitten we even op het mooie strand. Er kwam nog even een wallaby met Joey langs en ww mochten heel dichtbij komen :-). Weer terug rijden we naar Honeymoon Bay om daar te lunchen. Het ziet er minder mooi uit dan het klinkt met een dode vogel op het grind. 's Middags rijden we door naar het Tasman Peninsula en naar Port Arthur.
Dag 6 - Vandaag bezoeken we Port Arthur Historic Site. Van 1803 t/m 1853 hebben de Engelsen hier heel veel gevangenen naar toegestuurd om ze her op te voeden. Het was dus een gevangenis met een doel. Het was erg interessant en we kregen er een tour en een cruise bij. Na de lunch rijden we verder langs mooie cliffs en mooie natuurverschijnselen zoals Remarkable Cave. Hierna gaan we door naar Hobart en worden we bij ons hostel afgezet. Einde van de tour Taste of Taamania. Met de meeste mensen was het gezellig, maar we zullen de gids niet missen! Ter afsluiting eten we 's avonds nog wat met Jorge en Lisette want die zitten in het zelfde hostel.

CYA,
Niels en Sara

• 25 Oktober 2010 - 12:28

Franka:

Chicky!!! Geniet nog van de laatste dagen. Wat zie je er goed uit op die foto in het vliegtuig!! Ben je afgevallen ofzo? Hoe laat komen jullie vrijdag aan? Ik kan waarschijnlijk niet komen, maar wil wel heeeeeel graag! Kan niet wachten om je weer te zien. Heel veel liefs en dikke kus!